Radio reklāmai ir daudz dažādu veidu. Runājot par vispopulārākajiem veicināšanas veidiem, var izcelt šādus:
Tiešā reklāma
Tā skan visstandarta reklāmas teksta piemērs radio: “Veikalā «Diminutka» ir jauna apģērbu un apavu piegāde pašiem mazākajiem! No 1. līdz 5. jūnijam, pērkot divas lietas, jūs saņemat 30% atlaidi! Steidzieties, preču daudzums ir ierobežots! Mūsu adrese…”
Radio reklāmas veidi
Šādus rullīšus radio stacijās parasti izmanto reklāmas bloku veidošanai. Attiecīgi, galvenais šī veida veicināšanas trūkums ir tas, ka jūsu paziņojums būs viens no daudziem. Daļēji tas kompensējas ar to, ka bloki tiek atkārtoti visu dienu.
Visbiežāk tiešo reklāmu izvēlas jaunumiem, akcijām un dažādiem pasākumiem, lai piesaistītu pēc iespējas vairāk uzmanības.
Var teikt, ka galvenā radio reklāmas priekšrocība šajā gadījumā ir atkārtojamība: atkārtojumu skaits ir ierobežots tikai ar jūsu budžetu.
Optimālais translācijas laiks: no 7:30 līdz 9:30 un no 18:00 līdz 20:00.
Padoms: visefektīvāk (lai gan dārgāk) ir izvietot paziņojumus “prime-time” laikā. Tā sauc periodu, kad radio staciju klausās visvairāk cilvēku: parasti no rīta pirms darba dienas sākuma un vakarā pēc tās beigām.
Sponsora reklāma
Šādi rullīši skan šādi: “Laika ziņu prognozes sponsors – kažokādas veikals «Sniega karaliene». Milzīgs kažokādu un dubulto kažokādu izvēle no dabīga kažoka adresē…”
Sponsora reklāma tiek translēta nevis bloka ietvaros, bet kopā ar radio programmu, ko sponsorē reklāmdevējs.
Integrācija radio programmās
Pieņemsim, ka jūs ražojat automobiļus un vēlaties reklamēt savu kompāniju tieši interesantas radio programmas laikā.
Šajā gadījumā radio stacijas speciālisti var piedāvāt intervijā ar kādu no slavenajiem viesiem iekļaut jautājumu “Ar kādu auto jūs braucat?”. Atbildē viņš, protams, pozitīvi izteiksies par jūsu zīmolu.
Integrēto reklāmu parasti izmanto runājot radio stacijās. Reklamējamo produktu var minēt ne tikai viesis, kā iepriekš minētajā piemērā, bet arī vadītājs vai pat reklāmdevēja pārstāvis.
Šis formāts labāk piemērots precēm, par kuru iegādi klienti ilgi domā, izpēta atsauksmes u.tml.
Optimālais translācijas laiks atkarīgs no kādas vai citas programmas reitinga.
Padoms: lai ieinteresētu klausītājus, var rīkot tiešraides izlozi, izmantojot savu produktu kā balvu.
Atkarībā no mārketinga stratēģijas un pozicionēšanas īpatnībām tiek izcelti šādi radio reklāmas veidi:
Imidža reklāma
Mērķis — veidot pozitīvu zīmola imidžu kopumā, nevis pārdot kādu konkrētu produktu.
Izmantot šādu reklāmu ieteicams tikai tiem uzņēmumiem, kuri jau ir plaši pazīstami lielākajai daļai cilvēku.
Piemērs: “SwedBank — 2018. gada Pasaules čempionāta futbolā ģenerālsponsors. SwedBank — uzticams banka.”
Informatīvā reklāma
Informatīvais audio reklāmrullītis ir visstandarta audio reklāmas variants. To parasti izmanto klasisko mārketinga instrumentu piekritēji.
Paziņojumā ietilpst īsa informācija par precēm, kā arī īpašajiem piedāvājumiem un akcijā
Piemērs: “Tūrisma aģentūra «Burvju Paklājs» piedāvā karstos ceļojumus uz Ēģipti uz 10 dienām tikai par 30 tūkstošiem rubļu! Zvaniet pa tālruni…”
Radošā reklāma
Lai izveidotu šādu rullīti, nepieciešams iesaistīt fantāziju. Tas var būt stilizēts monologs, dialogs vai pat dzeja. Radošā reklāma piemērota plaša pieprasījuma preču un pakalpojumu veicināšanai.
Piemērs: “Mīļais, cik? — Tēt, nu cik? — Sergej, cik? — Tagad 12,5 procentu kredīta likme «Lauksaimniecības» bankā…”
Muzikālā reklāma
Lielisks radio reklāmas plus, kas izteikts dziesmas formā, ir tas, ka pazīstamas melodijas kopā ar tiem uzklausīto tekstu viegli un ilgstoši iesakņojas klausītāju apziņā.
Izmantojot melodiju, var atcerēties pat uzņēmuma tālruņa numuru vai mājas lapas adresi.
Piemērs: “Astoņi-astoņsimt, pieci-pieci-pieci, trīs-pieci, trīs-pieci. Vienkāršāk zvanīt, nekā aizņemties no kāda!”
Džingls
Rullīša pamatā ir uzņēmuma sauklis. Šo metodi arī vajadzētu izmantot tikai tiem uzņēmumiem, kuri jau ir ieguvuši noteiktu popularitāti tirgū.
Nav jēgas tērēt naudu reklāmai, kas nav vērsta uz pārdošanas līmeņa paaugstināšanu, ja tieši tas ir jūsu galvenais mērķis.
Piemērs: McDonald’s “I’m loving it”.